Työnä oman auton konepellin maalaus, siinä oli niin paljon kivien iskuja ja pari lommoo, että oli kivempi maalata uusiks.
Ensimmäisenä työvaiheena pesin auton ja putsasin konepellin hyvin rasvanpesuaineella ja kittasin kiveniskukohdat 1K kitillä, se olikin hieman erilaista kuin tavallinen kittaus.
Seuraavaksi paikattiin taite ja lommokohdat, ensin hieman naputeltiin taitekohtaa suoremmaksi ja sitten hioin sen ja lommokohdat P80 pinnan karheaksi. Tämän jälkeen niihin kohtiin laitettiin ihan perus kittiä ja hiottiin P180, P240 ja kiree kitti päälle jonka jälkeen hion koko konepellin P320 ja P400. Kittauskohtiin laitoin spray pohjamaalia jotta sain pidettyä auton ajossa koko ajan.
Seuraava aamu alkoi konepellin puhdistuksella ja tarkastelin lommokohtia, että olinko saanut kaikki kiveniskukohdat peitettyä. Seuraavaksi oli pohjamaalin vuoro, tumman harmaa G7. Konepelti kuivatettiin infralla ja hiottiin P800. Loppu jäikin seuraavalle päivälle.
Jälleen aamu alkoi konepellin putsauksella rasvanpesulla ja huomasin vielä muutaman kiveniskukohdan, mitä paikkailin 1K kitillä ja pohjamaalasin sprayllä ne kohdat ja hioin. Sitten konepelti irti ja kammioon niin ei tarvinnut koko autoa peitellä. Putsaus ja tahmeliinalla pyyhintä ennen maalia. Maalit ja lakat pintaan ja hyvä tuli :)
Maalina Ppg:n maalit ja lakat.
|
Lähtötilanne, hieman huono kuva valojen takia, mutta näkyy nuo kiveniskut |
|
1K kitillä paikkailtu |
|
Lommokohdat kitattu, hiottu ja pohjamaalattu |
|
Pohjamaalissa |
|
Lakattuna |
|
Kromisesta maskistakin tuli auton värinen. |
|
Vielä infralla kuivatusta |
|
Valmis, hieman sävyeroa, pitää vielä kiillottaa, mutta seuraavana vuorossa on katon ja lokareiden maalaus :) |
Hienoa Helena, blogitus on lähtenyt vauhdillä käyntiin! Juuri tämänlainen eri työvaiheiden kuvaaminen on tärkeää.
VastaaPoista